תרגילים לצוואר

 מטרת התרגילים הללו להרפות ולשחרר את שרירי העורף  ולהגדיל את הרווח הבין-חולייתי הצווארי
יש לבצע את התרגילים בעדינות ולהרפות את השריר עם כל הוצאת אויר
כל תרגיל יש לבצע 5-10 פעמים
יש לשמור על הצוואר מכוסה ולא לחשוף אותו לקור או לרוח לאחר האימון

* הנעה של הצוואר כלפי מטה וחזרה

* הנעה של הצוואר בתנועה של לא הצידה וחזרה. לבצע לשני הצדדים

* לקרב את האוזן לכתף לסובב את הכתף מכתף אחת לשנייה כלפי מטה, ללא כיפוף של הראש לאחור, כלומר לצייר חצי עיגול עם הסנטר על החזה

* יד אוחזת באוזן נגדית, וללא כח, רק עם משקל היד, למתוח את הצוואר. ניתן לבצע את המתיחה  לזוויות  שונות, כך כשכל פעם נמתחים שרירים שונים