תרגילים לחריקות שיניים (ברוקסיזם)

1 הרגש את המתח מתחיל להשתחרר, כשאתה מזיז את הלסת מצד לצד. הדק את שינייך ופתח
את פיך רחב לשחרור השרירים. התחל ללחוץ על שני צידי הלסת עם כריות הידיים.
2 לחץ שוב על אותן נקודות – התחל כשפיך פתוח כדי למקם את הכרית של האצבע המורה
באמצע השריר ואז סגור את הפה ולחץ בנחישות עד שתרגיש כאב נסבל. נשום עמוק להשגת
רגיעה.
3 לחץ על הנקודות שנמצאות מתחת לתנוך. השתמש באצבע האמצעית ללחוץ לכיוון הלסת.
4 השתמש באצבע האמצעית ללחוץ על הנקודות הנמצאות בקדמת האוזן, בחלל הנוצר בפתיחת
הלסת.
5 הנח את הקמיצה על נקודה הנמצאת חצי ס”מ מעל הנקודה שבסעיף 4, ואת האצבע המורה על
נקודה הנמצאת חצי ס”מ מתחת לנקודה שבסעיף 4. לחץ עליהן בתקיפות בו-זמנית למשך
כדקה להקלה על כאבים בלסת, באוזניים וכאב ראש.
6 . לחזור על סעיף 2
7 מצא את מיקום של הנקודה שבחלל שמתחת לעצם הלחי ושלפני הלסת התחתונה. לחץ עליה
עם האצבע האמצעית עד לשחרור הלסת.
8 לשחרור מתח בלסת ובכתפיים, לחץ על הנקודה הממוקמת בין האגודל והאצבע המורה. לחץ
לכיוון האצבע המורה עם כרית האגודל השני לגירוי הנקודה. השתמש בלחץ תקיף ולחץ עליה
למשך 2 דקות לפחות.

<img src="חריקות שיניים.jpg" alt="ברוקסיזם - חריקות והידוק שיניים">

טיפים לחריקות שיניים:
– חימום ישיר של הלסת והצוואר עוזרים להרפות מתח בשרירים ומקדמים סירקולציה
במפרק הלסת.
– השתמש במשחה מחממת (כמו טייגר באם או בנגיי) על שרירי הצוואר, הכתפיים והלסת
לשחרור המתח ולמנוע ספאזם של השרירים.
אזהרות:
 יש להמנע מסעיף 7 בנשים הרות!!
 סימפטומים של ברוקסיזם כוללים כאב אוזניים, עייפות, כאב, כאב ראש ונוקשות של הלסת
בבוקר. אם סימפטומים אלה נמשכים מעל 72 שעות ברציפות, יש להיוועץ ברופא.